Communie anno mei 2012

17 mei, Hemelvaartsdag, deed Matteo zijn eerste communie. Voor hemzelf trokken we naar de winkel. Hij wou heel graag een 'kostuumvestje' en dat zou ik niet zelf kunnen maken. De kans dat het blauw zou worden was ook wel groot.

Even zien?



Voor onze jongste dochter maakte ik wel een feestjurkje. Ik kopieerde het communiejurkje van Leonie van 2 jaar geleden. Leonie had een heel eenvoudig jurkje van dit merk. Daar in Italië worden prachtige dingen ontworpen, met een pittig prijskaartje. Anderzijds, zo'n nette afwerking had ik nog nooit gezien!

Dit was het communiejurkje:


Dit is de gekopieerde versie:


Het stofje tikte ik in een fabriekje op de kop; het is een stevig stofje met een klein glinsterend oranje stipje. Ik vraag me zelf af of het eigenlijk wel een stofje voor kleren is. Het valt goed, maar is moeilijker te strijken.


Het jurkje kreeg een onderrok met onderaan 2 rijen dubbel geplooide tule. Door de tule dubbel te leggen aan de onderkant heb je geen scherp randje en prikt deze niet.


De uitleg voor de bloem vond ik hier. Het riempje sluit met 3 drukkertjes, maar deze komen ondertussen heel snel los. Je zal maar het jurkje van deze energieke dochter zijn ...



Reacties

  1. Wat een prachtige uitnodiging en je kids zien er allemaal even prachtig uit!
    Het communiejurkje van Leonie is werkelijk prachtig! Yane doet volgend jaar haar eerste communie en dit is een jurkje dat ik meteen ook zou uitkiezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts