Cosy

Winter in aantocht. En als het dan toch moet komen, dan hebben de meisjes voor de koudste dagen alvast een tuniekje om zich in alle zachtheid en warmte te hullen. Dit stofje moet wel het zachtste stofje zijn dat ooit door mijn handen ging. Het voelt wat aan als heel zachte fleece, maar het is toch gebreid.
De man kreeg ook een missie: 'Breng wat donkergrijze boordstof mee van de soldeur.' En zo is hij weer een naaibegrip rijker.
Het grootste werk aan dit projectje was de voorbereiding; alle delen snijden, de maximale maat toch nog een maatje groter maken en de tweede naald in de overlock (alweer een werkje voor de man, volgende keer probeer ik het zelf, denk ik ...).
Het werken met de overlock voor rekbare stoffen, dat leerde ik hier. Waarvoor dank, mamasha, zo goed ben jij! En ja, naaien met de overlock is kinderspel. De stof gleed er zo zoetjes door en voor ik het wist was het dubbele projectje klaar.
Het modelletje haalde ik uit de burda 12/2011. Ik vind de halsuitsnijding wel een beetje ver!



 

De man dacht hier wel even: 'Mooi, zo'n slaapkleedje!' Ok, het zou ook kunnen, niet? Maar beeld je (maar heel) even zo'n extra koude dag in, dan moet het toch gezellig zijn om in je 'slaapkleed' de dag door te brengen!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts