Als een visje

Dit kleurrijke stofje lag al enkele maanden in de kast. Grote vissen op een blauw-groene achtergrond, dat kon alleen maar zomer betekenen. Het stofje heeft weer eens de tand des tijds doorstaan, want het stond nog geprijsd in BEF (280 fr /m)! Precies 45 cm, wat doe je ermee?
Aanvankelijk zou ik het als rokdeel voor een kleedje gebruiken en hoopte precies hetzelfde blauw-groen (Kent iemand de precies naam van deze kleur? appelblauwzeegroen?) te vinden voor het bovenstuk. Maar dat bleek moeilijk. Volgende optie: gebruik voor het bovenstuk een andere kleur uit de vissen. Ik kocht 'eigeel', maar leefde me net iets te veel uit bij het bovenstuk (wat daarvan geworden is, zie je in een van de volgende posts), waardoor die lieve vissen niet meer tot hun recht kwamen ...
Bij het zien van dit, besloot ik er ook maar een eenvoudig fronsrokje uit te maken. Ook hier een brede elastiek in het rugdeel van de tailleband en een voeringstofje.




Als een vis in het water ...


Geen snipper ging verloren, van het restje maakte ik nog een haarlint.
 

Alleen jammer dat het stofje niet nog breder was, ik had graag nog wat meer fronsjes gezien.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts