Een schop onder mijn kont, die eerste KCW!

Zondagavond werd ik eraan herinnerd dat daar alweer een KCW was. Al te veel keren heb ik gedacht: 'Zou ik eens moeten aan mee doen! Jammer, deze week belooft niet veel goeis, dus dan maar niet ...'
Nu was het niet anders, deze week is traditioneel superdruk op school. Maar deze keer ging ik toch al eens zoeken hoe dat met het 'logo' zat en voor ik het wist was ik 'in'. En uurtje per dag en desnoods een paar uurtjes inhalen volgend weekend. Het was al meteen van dat, inhalen geblazen, maandag was ik veel te laat thuis om daar nog iets bij te krijgen. Gisteren bleek die KCW toch effect te hebben. Ik zat al half uitgeteld in de zetel, maar na een half uurtje batterijen opladen begon ik nog aan een avondsessie naaien.

Een spreekwoordelijke schop onder mijn kont. Ik zit al weken te broeden op ideëen voor Leonie, de pré-puber in ons huis. Het moest er nu toch maar eens van komen. De stof lag al klaar, de naaimachine had al het juiste kleur garen. Vorige week begon ik aan een shirt voor mezelf uit een stofje dat al maanden lag te blinken, een outfit in wording. Maar dat komt later nog!



Vlug een modelletje zoeken in de boekjes die ik hier onmiddellijk voor handen had. Niet talmen. Beslissen. En toen zag ik plots een 'jongenskapsweater' met een heel toffe mouwuitsnijding in een knippie staan. Geen kap voor dit glamourstofje, een beetje smaller (aan de stofvouw gewoon een cm verder leggen) en hopen dat het goed komt.


 
 Ik ben er nog niet mee klaar ... want ik twijfel toch een beetje. Het valt bovenaan een beetje ruim uit, dat kan dus wel hé, loose fit is in ... en wat doe ik onderaan? Een zoompje (en een stukje korter) of een boord (en ook een beetje korter). Of laat ik het iets langer, een beetje op de groei, in alle richtingen is er nog wel wat marge.


 
Alleen weet ik niet of het stofje zo een lang leven beschoren is. Ik hoop het wel, er zit wat 'glamour en glitter' in ... dat natuurlijk moeilijk te vangen is in een foto. En meer nog, er zitten heel wat mooie kleurtjes in, perfect te combineren dus met heel wat kleurige broeken.



En nu moet ik doordoen hé. Op naar het volgende stofje ...



Het model vond ik in Knippie 1/2014



Reacties

  1. De lengte vind ik goed zo, dat kan, zeker met zo'n skinny broek. De schoudernaden vallen inderdaad wat over de schouders, dat lijkt ruim maar op de andere foto's ziet het er dan weer prima uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo !! Mijn bijna 9 jarige zou dit ook super vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel schoon! Ik hou wel van die lengte en de loose fit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het ook zo laten, echt mooi gerief voor een pre-puber!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het zo goed,zou er niets aan veranderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voila se, jullie waren unaniem. Het truitje kreeg gewoon een zoom, met de coverstitch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo tof ! Ik had als tiener zo'n trui met 'vlindermouwen' en pikte die er steeds opnieuw uit om aan te trekken !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik had dat ook. Gewoon eens de fotoboeken open slaan en nog een paar jaar verder kijken en we weten al wat we de volgende jaren te doen hebben ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts