Jarige nichtjes

Met één maand verschil waren daar 3 meiden. Het lijkt nog alsof het gisteren was (weemoed, weemoed). Daar zat ik dan met ons 2-weken oude dochter, op geboortebezoek bij Lore. Haar tante was er ook, hoogzwanger. En nog eens 2 weken later bleek ook daar een meisje geboren, Merel!
Niemand die het door heeft hoe snel een pasgeborene, zoon van ... , dochter van ... verandert in een 'persoonlijkheid'. Die pasgeborenen zijn ondertussen uitgegroeid tot leuke enthousiaste meisjes, met hun typische eigenheid!

De nichtjes hebben al veel aan elkaar gehad, spelen graag samen, maar ook eens apart.

Lore koos voor een feestje bij de pony's. Dat vond Lucia wel plezant, 's avond zei ze dan ook heel serieus dat ze paardrijlessen zal volgen. Maar ondertussen is ze dat alweer vergeten ;-)

En nu is ze naar de cinema, want dat vond Merel dan weer leuk voor haar feestje!

Ik liet me nog eens overtuigen en begon op vrijdagavond vol enthousiasme samen met Lucia aan twee tasjes. Lucia koos groen voor Lore en fuchia voor Merel. En dit keer deed ze haar werk al met iets meer uithoudingsvermogen, ze knipte alle onderdeeltjes uit de stoffen en de versteviging. De rest van het werk liet ze aan mama over.



Ik weet niet hoe dat elke keer weer zo is, maar op zaterdagvoormiddag moest ik al snel beslissen het roze tasje even te laten voor wat het was. Het groene kreeg alle voorrang. Op de valreep werd het groene tasje nog vlug even op de haag 'gegooid' voor de foto en weg waren we. Zonder verpakking, maar met een extra inhoud. Onderweg Merel opgepikt, het meisje vond het tasje 'heel mooi' (oef, want het hare was al in de maak hé) en dan nog even de weg kwijt gespeeld en dan toch nog een volle minuut te vroeg! Dan denk je elke keer weer, wat heb ik mezelf toch weer aangedaan ...Ah ja, dat werd gelukkig snel duidelijk want Lore kwam heel enthousiast aan mama vertellen dat ze een tasje kreeg MET haar naam erop!



Het roze heb ik dan maar wijselijk op zondag afgewerkt, twee weken voor de feiten ;-)
(maar wel weer op de valreep, lees 1 minuut voor vertrek, in het groen 'gegooid' voor de foto ...)




Reacties

  1. Leuk he telkens die reacties. Ben blij dat het niet telkens bij mij op de valreep is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blije nichtjes ! Dat is het allemaal waard, dat last minute werk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tasjes om trots op te zijn ! Wat leuk telkens als ze het zo fijn vinden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tasjes! Tof zo 3 nichtjes van dezelfde leeftijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar, altijd last minute, ik ken dat!
    Heel tof, de tasjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan! Welk patroontje heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed nieuws, het is een gratis patroontje hier te vinden: http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/fluwelen_tas_NL_5-07.pdf
      Succes!

      Verwijderen
  7. Last minute, ik ben daar ook een krak in. Prachtige tassen weliswaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts