Paris chic voor de feesten

Bots. Soms bots je al eens op HET stofje. In dit geval botsten we allen samen op een fabrieksverkoop op een strikjesstofje. Helemaal Leonie.
En dan begint het gekronkel in mijn hoofd. Wat maak je ermee? Het is nu niet echt een stofje dat zich leent voor de 'voor-de-hand' liggende projectjes. Een hele lichte crêpe. Niet altijd een favoriet om mee te werken.
Leve Pinterest hé, op zo'n momenten altijd handig. Deze pin werd zelfs al meermaals afgeprint. Zat vooraan in de running voor dit evenement. Ging mee naar meerdere stoffenwinkels, maar toen vond ik niet wat ik zocht. De print ging verloren en ook in mijn hoofd schoof het project opnieuw naar de achtergrond. 
En nu was het beeld er terug. Geen witte versie, maar een zwarte feesteditie. Ideaal voor onze jongste. Ideaal om al de eerste keer mijn schaar in de vrij ruime lap te zetten. Leonie, geen paniek, er is nog meer dan genoeg om er een bloesje voor jou mee te maken!


Het ging redelijk vlot. Bij het voor- en achterpand stikte ik een laagje dunne crêpe op een dikkere witte tricot (type punta di roma). Alleen jammer dat ik achteraan een naad voorzag voor de blinde rits, want dat bleek onderweg helemaal niet nodig wegens elastisch. Ik was tevreden. Een eerste feestjurk was gemaakt.


En dan begonnen de hersenkronkels opnieuw. Het is toch wat, dat naaien voor een groter wordende dochter. Die al graag groot wil zijn, maar tegelijk nog heel erg houdt van jurkjes en sierlijkheid. Haar stijl, zo zegt ze zelf. En het mag gezegd, deze stijl staat haar goed! Houden dus?



En dus weer heel wat twijfel. Te veel twijfel. Ik dacht aan een zwart jurkje met een laagjesrokje. Maar mijn partners in crime (lees de dames van de naailes), vonden de versie voor onze jongste toch ook nog goed kunnen voor Leonie. En na nog wat getwijfel, ging ik voor twee keer hetzelfde. Ik weet, sommigen zijn daar niet voor, zo las ik al af en toe. Het zal er nu wel een beetje over zijn, het gaat hier nu niet meer om hele kleine meisjes hé. Maar het werden dus 'tweelingzusjes'. 



Een beetje goed praten voor wie dat een beetje 'over the top' vindt, de meiden zullen zelden samen te zien zijn in deze jurkjes. Voorlopig nog even dezelfde school, maar wel een aparte lokatie. (Dat is kunnen hé, mijn 3 kids zitten alle drie in dezelfde lagere school, maar geen enkele op dezelfde lokatie!).


Leonie vindt haar jurkje helemaal goed. Het is zo 'Paris chic', zegt ze. Waar ze dit haalt, geen idee. Ze droomt er al een hele tijd van om naar Parijs te gaan!






Vooraleer je denkt dat onze twee meiden twee handen op één buik zijn,  er wordt hier serieus wat afgekibbeld. Meer dan mijn oren soms aankunnen. Plots is daar dan een moment dat ze niet meer zonder elkaar kunnen, de hele middag aan elkaar blijven plakken en poeslief zijn voor elkaar. Iemand een verklaring?
De meiden in dit veel te donkere weer, deftig op een foto krijgen is al niet makkelijk. De mama, dat blijkt zowat onmogelijk. Ik heb hier dus ook een feestkleedje hé. Er zijn zelfs al enkele 'crappy' foto's. Wordt vervolgd (als ik het over mijn hart kan krijgen ;-)  !)



Reacties

  1. Zo lief! Het zijn dan wel twee dezelfde jurkjes, ik vind ze toch helemaal anders staan op je dochters. Geen tweelinggevoel bij mij, :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ging net hetzelfde zeggen! Twee prachtjurkjes die op twee prachtdochters heel verschillend tonen. Hiermee zie ik ze zo over een boulevard flaneren!

      Verwijderen
  2. Ze heeft gelijk.. Het is 'Paris Chic' en ze staan er beeldig mee! Ik ben benieuwd naar u feestjurk. (en de 'crappy' foto's)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ze zien er allebei heel gelukkig uit in hun feestoutfit. En als ze er zelf geen probleem van maken in 'dezelfde' tenue rond te lopen zou ik er ook geen probleem van maken. Voor je het weet is het niet meer stoer om assorti met de zus door het leven te gaan. Geniet er dus maar van, nu het nog kan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha daar is dat prachtige strikjesstofje! En wat maakte je er leuke jurkjes mee! En inderdaad, echt zusjes maar geen tweeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooo ! Ik vind dat zalig, zo'n gelijkaardige outfits !!! Prachtig ! En uw dochters hebben wel deftige lakschoenen erbij ! (ze mogen met mijn zonen op stap ! of ze dat alle vier ook allemaal wel willen, dat weet ik niet ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jurkjes!! Ik hou daar dus normaal niet van, dezelfde outfits, maar dit is echt wel tof!
    En inderdaad, helemaal Paris Chic! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Paris Chic, ik zie er ons Inge niet mee afkomen, met dat woordgebruik toch niet, maar ze heeft gelijk.
    Ben benieuwd naar de zoon, zowat dandy misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige jurkjes. Echt heel mooi zo allebei in hetzelfde (en ze vinden het zelf precies ook wel leuk). Ze zijn helemaal klaar voor de feesten! Knap werk en fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie jurkjes! Ik vind de mouwen heel leuk en de stofjes combineren mooi. Welk patroon heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ging zelf wat aan de slag, bij de jongste vertrok ik vanaf dit: http://www.burdastyle.de/burda-style/kinder/kleid-faltenrock-kleider_pid_765_8332.html
      Bij de oudste vertrok ik vanaf dit: http://www.burdastyle.de/burda-style/kinder/kommunionkleid-unterrock-kleider_pid_765_5740.html

      Verwijderen
  10. heel leuke jurkjes! precies twee parisiennes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Paris chic is de perfecte beschrijving van deze 2 prachtige feestjurken! Knappe dames heb je daar! Ook heel benieuwd naar jouw feestjurk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo tof! Al ben ik ook niet voor matchy outfits, ze komen ermee weg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik weet nog dat mijn zus en ik vroeger niet liever wilden dan dezelfde of gelijkaardige outfits :) deze kleedjes zijn helemaal partyproof!! Zalig mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En chic zijn ze hoor ! Heel mooie stofkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig!!
    Het kleedje kan inderdaad nog perfect voor je oudste dochter, het staat haar heel mooi.
    Mij stoort dat absoluut niet dat ze dezelfde outfit aanhebben hoor, ze zijn tip top in orde voor de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuke jurkjes!
    Mijn man heeft ook een 'geen kindjes tegelijk in dezelfde outfit'-policy, maar op de rokje in kerststofjeen knalrode kerstjurkjes die ik onlangs maakte heeft hij niks gezegd... Ze vinden het zelf ook heel leuk om hetzelfde aan te doen, net zoals jouw dochters.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts