Veritas hack

Je weet het of je weet het niet. Het internet staat vol met Ikea hacks, je moet maar eens googelen.
En zo begon ik aan een Veritas hack. Toevallig. 



Het ging eigenlijk zo. Ik reed nog snel om langs Veritas, want ik had een nieuwe voorraad nestelogen nodig voor mijn favoriete sweaters. De nestelogen bleken niet in voorraad. Damn, net nu mijn vingers kriebelden om die sweater voor de MDH, die al maanden in mijn hoofd zat helemaal af te werken. 
Mijn oog viel op de laatste koopjes, 70%, dat kan al eens leuk worden hé ;-) 
Dan wordt het wiskunde van hogere orde ... de idee hebben dat je eigenlijk geld verdient ;-) , dat je het zo kunt uitleggen en dat de man eens rologend glimlacht (maar je toch maar laat begaan ha ha). 
Ja, ja, geld toekrijgen of toch bijna, want één van de sweaters in het rijtje had een extraatje. Een gouden arend.
Zo gaat het sommetje:
€24.95
Denk € 25
wordt 2,5 x 3 = 7,5
inclusief paillettenpatch
wordt 7,5 - 13 = - 5,5 !!
Big smile!



De sweater bleek in de etalage gehangen te hebben en kreeg daardoor het extraatje!
De homesweater zou ik als slaapkleedje gebruiken, maar pailletjes op je buik, dat leek me niet zo gezellig ... die arend zou ik wel eens ergens op een ander kwijt geraken. Was het idee. 
En dat gaan de radertjes werken hé.
Bij thuiskomst was het slaapdoel al verschoven naar de achtergrond.


Enkele uurtjes later lagen de naaiboekjes verspreid.
Werd de Kyotojurk gekozen. Verkleind naar een fictieve maat 32. Vastgesteld dat het mooie rugpand toch niet zou lukken. Alle onderdelen losgetornd (wat gelukkig supervlot ging). Juist op tijd een goede tip gelezen over de mouwen van de Kyoto. Beslist dat het rugpand een soort versmelting met het voorpand moest worden, wegens stofgebrek. Geknipt, gespeld en gelocked.




Met als finishing touch een nieuwe positie voor de arend. Ik had nog nooit een arend met zijn poten naar voren zien vliegen. Dus trok ik hem los, vroeg wat raad van de roofvogelkenner thuis en kreeg die arend een aanvalshouding.
Pluim voor de patches van Veritas. Ik streek hem moeiteloos opnieuw in de nieuwe positie!



Done.



Big smile bij de dochter! 


PS: Ik ben LMV dankbaar voor de maatjes 30. Ideaal voor mijn oudste dochter. Nu starte ik vanaf een 34, één maatje verkleinen is echt niet moelijk. Ik gebruikte wel de kennis die ik hier opdeed, ik verkort boven de taille 2 cm. Met haar 1 m 55 heeft ze nog niet zo een lang bovenlichaam. Het rokje werd een heel stuk korter.


Reacties

  1. Wat een leuke hack! Fijn dat jij de LMV-patronen al kan gebruiken voor de dochter! De Kyoto is hier ook bijna klaar (maar dan voor mezelf) maar wat heb ik gesukkeld zeg om die rug goed te krijgen. Verstandig van jou om die weg te laten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, da's een heel avontuur en nu genieten van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw!!! En zoooo snel gerekend!!! Bij mij gaat dat als volgt.....AHA -70%, dat is ....eeuhm, eeuhm, Min kei vééééél!!!! Waarop mijn man ook met zijn ogen rolt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super, deze reactie! Laat ik nu net als wiskundeleraar altijd dit soort verhalen ophangen bij mijn eerstes om zo hun aandacht te trekken als we het over procenten hebben ;-)
      Dan zeg ik altijd dat je maar beter goed met 70% kan omgaan. Niet moeilijk hoor, laat ik hier even kort zijn. Altijd met afgeronde bedragen werken hé, dus 24.95 wordt 25. Dan kommaatje verzetten en maal 3 (2,5 x3) of bv maal 6 (als het bv 40% korting is 2,5 x 6), maal 7 (bij 30% korting) ...

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts